Liczba subskrybentów największych platform OTT

Już 8 marca w Polsce pojawi się nowa odsłona platformy internetowej HBO – HBO Max. Wkrótce na naszym rynku zadebiutuje także serwis Disney+, którego start zapowiedziano w drugiej połowie roku. Niedługo więc nasz rynek platform OTT będzie podobny do tego w USA, gdzie duże podmioty ostro między sobą konkurują i walczą o klientów skłonnych płacić za abonament. Trudność w pozyskiwaniu nowych subskrybentów i coraz większą rywalizację można wyczytać także z wyników Netflixa.   

Na koniec ubiegłego roku miał on globalnie prawie 222 mln subskrybentów, a łącznie w zeszłym roku platforma pozyskała 18,2 mln subskrybentów. To o połowę mniej niż w rekordowym roku 2020, kiedy liczba płacących użytkowników zwiększyła się na całym świecie o 36 mln. Mało optymistyczne są też prognozy na najbliższy kwartał, które zdołowały kurs i popsuły nastroje inwestorom. Platforma spodziewa się 2,5 mln nowych subskrybentów, natomiast rynek oczekiwał około 6 mln nowych płacących klientów. 

Rynek jest trudny dla Netflixa nie tylko z powodu coraz większej konkurencji ze strony innych gigantów, takich jak Disney+, HBO Max czy Amazon Prime, ale także przez wzrostu kosztów produkcji i nakładów na marketing.