Udział streamingu w całym czasie oglądania TV

Netflix traci subskrybentów po raz pierwszy od dekady! Platforma streamingowa w pierwszym kwartale tego roku zanotowała ich spadek o 200 tysięcy, w kolejnym kwartale spodziewa się jeszcze większego spadku – tym razem już o 2 mln. Duży wpływ na ujemny wynik miało wycofanie się z rynku rosyjskiego, które skutkowało utratą 700 tysięcy abonentów. Netflix jest także pod presją konkurencyjnych platform, które wystartowały w ostatnim czasie np. Disney+ czy HBO Max. 

Sporym problemem dla firmy jest też dzielenie się hasłem i udostępnianie go innym użytkownikom, przez abonentów. Netflix ma obecnie około 222 mln płacących abonentów na całym świecie, ale szacuje, że dodatkowo 100 mln gospodarstw domowych korzysta z dostępu właśnie poprzez współdzielenie się hasłem z innymi użytkownikami. 

Z najnowszego raportu kwartalnego Netflixa wynika, że już prawie 30{62092e5709d5559e87d6963a10a81fb2c0a90ce75b94699255e09d33925db818} czasu, który mieszkaniec USA spędza przed telewizorem, poświęca na oglądanie platform streamingowych, serwisów svod oraz YouTube.  Otwartym pytaniem pozostaje, czy Netflix, pomimo obecnych trudności, będzie w stanie dalej skutecznie konkurować na tak szybko rosnącym rynku.