Wielkość zniżek a oczekiwania kupujących

Tegoroczne Black Friday i Black Week mogą nie być tak udane dla sprzedawców jak w poprzednich latach. Z wielu prognoz wynika, że na największych rynkach np. w USA czy krajach Europy Zachodniej sprzedaż wzrośnie, jednak wysoka inflacja i rosnące koszty życia znacząco ją ograniczą. Na rynkach europejskich prognozy mówią o sprzedaży większej o 2-3{62092e5709d5559e87d6963a10a81fb2c0a90ce75b94699255e09d33925db818} niż rok temu, natomiast w Stanach Zjednoczonych National Retail Federation prognozuje 6-8{62092e5709d5559e87d6963a10a81fb2c0a90ce75b94699255e09d33925db818} wzrostu. 

Preferencje zakupowe konsumentów podczas wyprzedaży są niezmienne – najchętniej kupowane są ubrania i buty, zabawki, elektronika i akcesoria oraz kosmetyki. Do większych zakupów mogą zachęcić spore zniżki. Dane statystyczne portalu Black Friday Global pokazują, że przeciętna zniżka w Polsce w dniu wyprzedaży Black Friday wzrosła z 46{62092e5709d5559e87d6963a10a81fb2c0a90ce75b94699255e09d33925db818} w 2017 roku do 49{62092e5709d5559e87d6963a10a81fb2c0a90ce75b94699255e09d33925db818} w 2021 roku. Co ciekawe, te liczby są zbliżone do oczekiwań polskich konsumentów, którzy podczas wyprzedaży spodziewają się zniżek na poziomie 50{62092e5709d5559e87d6963a10a81fb2c0a90ce75b94699255e09d33925db818}.